Allerzielen 2017

Allerzielen in het licht, editie 2020

02 november vieren we Allerzielen, de dag dat we onze dierbare overledenen herdenken. Speciaal hen die we het afgelopen jaar zijn verloren. Dit jaar zag het er anders uit..., en toch ook weer niet.

Onder invloed van de maatregelen tegen het coronavirus, waren er er een aantal zaken waar we ons als parochie aan moesten houden. Zo was het toegestaan om maar maximaal 30 parochianen uit te nodigen voor de viering, exclusief de bedienaren. Als parochieteam hebben we gemeend de nabestaanden van de overleden parochianen daarbij voorrang te geven. En we konden eveneens de assistentie van de scouting helaas niet inroepen met het ontsteken van de lichtjes op het kerkhof. Heel jammer, maar volgend jaar graag weer wel! Ook was er geen mogelijkheid om met een grote groep samen te komen op ‘Vreedenhof', dus geen afsluitende bijeenkomst tussen onze dierbaren.

Het werd ondanks alle beperkingen toch een speciale, mooie viering, waarbij vele kaarsjes werden aangestoken, namen genoemd, onze overledenen herdacht. Elly wist er zo weer een warme, gedenkwaardige bijeenkomst van te maken. Na afloop konden de aanwezigen individueel nog een eigen kaarsje aansteken op het kerkhof ‘Vreedenhof’, wat baadde in een zee van licht van waxinelichtjes welke bij de graven waren geplaatst. Daarnaast waren de lantarens langs het hoofdpad geplaatst, evenals een groot licht gericht op het grote kruisbeeld bij het priestergraf, wat voor een vredige, bijna sprookjesachtige sfeer zorgde. Om daar zo te staan, temidden van onze dierbaren, ’s avonds in het donker, in een zee van licht, in alle stilte… Heel bijzonder!

Graag willen we iedereen die heeft bijgedragen aan Allerzielen 2020 hierbij hartelijk danken!