Sint Gregorius-onderscheidingen voor 8 jubilarissen

In het weekend van 05 en 06 maart jl. was het feest in de parochie. Een feest waarbij gedurende 2 dagen een achttal jubilarissen in het zonnetje werden gezet, omdat ze zich voor een lange periode ononderbroken hadden ingezet voor de St.Urbanus-gemeenschap.

Zaterdagavond 05 maart was de aftrap en werd Peter Overdijk in het bijzijn van de trouwe zaterdagavond-kerkgangers onderscheiden voor zijn 16-jarig jubileum. Gedurende die tijd heeft hij zo'n beetje elke zaterdag en de laatste jaren ook om de zondag de diensten verrijkt met mooi orgelspel en gezang. Klein probleempje was dat er geen 16-jarig jubileum bestaat bij het bisdom, waarop is besloten om alsnog het 12 1/2 jarig-onderscheidingsteken uit te reiken, waarmee de abuis van 3 1/2 jaar geleden werd rechtgezet. De onderscheiding zelf bestaat uit een bronzen medaille met daarop de afbeelding van St.Gregorius, een draaginsigne en een oorkonde, bezegeld met een prachtige bos bloemen.

Na afloop van de dienst stonden vers gebakken appeltaart en koffie in de pastorie klaar voor het verder vervolgen van een emotionele en vooral gezellige avond!

Scroll omlaag op deze pagina voor de gebeurtenissen van zondag.

Op zondag
vervolgden we deze bijzondere gebeurtenissen. Als eerste werd Niek Baas blij verrast toen hij naar voren werd gevraagd om zijn onderscheiding in ontvangst te nemen.
Het was mooi en ontroerend om te zien dat er in aanloop naar deze dag er vanuit het koor verschillende malen, vanuit verschillende hoeken,

werd gevraagd of er aandacht geschonken kon worden aan zijn 55-jarige trouwe, ononderbroken diensten als gedreven organist en dirigent.

En dat deden we graag!

De onderscheiding bestaat uit een gouden pin met daarop "55" gegraveerd en een oorkonde. Daarop volgde nog een bos bloemen en als afsluiting een mooi dankwoord van Niek zelf.

Het feest was toen echter nog niet voorbij! Want vervolgens werden Eefje Baar, Ria Baas, Ans van Rijn, Jopie Zwartendijk, Marino den Haan en Johan Houtkamp naar voren gevraagd om ook hun onderscheidingen en bloemen voor 25 jaar ononderbroken en toegewijde diensten in ontvangst te nemen.
De verrassing was compleet aangezien niemand van hen dit had zien aankomen. Was het toch gelukt om dit goed geheim te houden; een prestatie op zich aangezien de onderscheidingen, een zilveren medaille met de afbeelding van St.Gregorius, een draaginsigne voor de heren en een broche voor de dames en een oorkonde, al ruim 3 maanden geleden zijn aangevraagd.

Na afloop van de gedenkwaardige viering onder leiding van Elly van Rooden werden er wederom de nodige hoeveelheden heerlijke taart en koffie verstouwd, waarbij de kerkgangers de jubilarissen uitgebreid konden feliciteren.
Het was een gezellig en vrolijk samenzijn!

Foto's Niek, Eefje, Ria, Jopie, Marino en Johan en impressie van die dag.

Als parochie zijn we onze jubilarissen zeer dankbaar voor al hetgeen er steeds wordt gepresteerd en bijgedragen tijdens de vieringen. Deze onderscheidingen zijn dan ook meer dan verdiend!

Daarom willen we graag nogmaals benadrukken:
Hartelijk dank aan u allen voor uw toewijding en uw inzet!!

En hier is dan nummer 8 van de feestelingen: Ans.

Op de dag zelf kon zij er niet bij zijn, maar uiteraard heeft zij inmiddels ook de verdiende onderscheiding opgespeld gekregen.
Met een mooi boeket erbij ziet het er erg feestelijk uit.